Uncategorized @fa

جوشکاري در صنعت خودرو سازي

جوشکاري در صنعت خودرو سازي

صنعت خودروسازي يکي از مهم ترين صنايع جهان مي باشد.جوشکاري در خودرو سازي براي اتصال فلزات به صورت دائم در قسمت هاي داخلي و بيروني انجام ميشود. داشتن مهارت جوشکاري آلومينيوم يکي از اصل هاي مهم مي باشد زيرا براي ساخت وسايل نقليه از آلومينيوم استفاده ميشود. امروزه جوشکاري در صنايع خودرو نقش بسيار مهمي دارد که در ادامه به اين مطالب خواهيم پرداخت.

 

روش هاي کاربردي جوشکاري در صنعت خودرو

روش هايي در صنعت خودرو وجود دارد که براي اتصال فلزار و قعطات خودرو از آنها استفاده مي شود:
جوشکاري MIG یا قوس فلزي گازي :از پرکاربردترين و رايج ترين روش هاي جوشکاري در صنعت خودرو سازي مي باشد که براي اتصال دو فلز به يکديگر از گاز محافظ استفاده مي شود.در اين روش به ولتاژ ثابت و منبع جريان مستقيک نياز مي باشد.

جوشکاري نقطه اي: کاربرد اصلی جوشکاری نقطه برای جوش قطعاتی که قابل دسترس نیستند می باشند.برای مثال در خودرو قطعات مختلفی که به هم متصل شده اند تا یک قطعه را تشکیل دهند با این روش ساخته شده اند.

جوشکاري TIG یا گاز بي اثر تنگستن: پرکابرد ترين روش در جوشکاري صنايع خودرو سازي مي باشد که براي جوشکاري فلزات غير آهني يا جوشکاري بخش هاي فولاد ضدزنگ مي باشد. که جوشکاري بخش هاي ضخيم از فولاد ضد زنگ يا فلزات غير آهني بيشترين کاربرد براي اين روش است. همچنين اين فرايند جوش از الکترود تنگستن براي توليد جوش استفاده مي کند.

جوشکاري قوس فلزي محافظ: با استفاده از اين نوع خاص از جوش، جوشکار روند دستي جوشکاري چوب را دنبال مي کند. چوب از جريان الکتريکي استفاده مي کند تا قوس بين چوب و فلزاتي که بايد به آنها بپيوندند تشکيل شود.

جوشکاري قوس دار با جريان: جايگزيني براي جوشکاري سپر مي باشد و عمدتا برای قطعات ضخیم خودرو به کار می رود.

 

کاربرد جوشکاری با الکترود در صنایع خودروسازی

جوشکاری با الکترود یکی از روش های مهم و رایج در صنعت خودرو سازی می باشد و در انواع خدمات و عملیات استفاده میشود. برای مثال:

✤ جوشکاری در تولید خودرو

✤ جوشکاری برای تعمیر و بازسازی بدنه

✤ تعمیر و بازسازی قطعات داخلی خودرو

 

مزایای جوشکاری با الکترود در صنایع خودروسازی

  • قابلیت جوش انواع فلزات
  • عدم نیاز به گاز محافظ
  • هزینه پایین نسبت به جوشکاری های مختلف
  • توانایی جوشکاری فلزات ضخیم
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوا

 

جوشکاری خودرو

مثال های زیادی برای جوشکاری خودرو وجود دار که می توان به شما عزیزان توضیح داد یکی از این مثال ها آسیب جدی خودرو بر اثر تصادف می باشد. در یکسری مواقع بدنه خودرو یا چهارچوب خودرو به شدت آسیب دیده و احتیاج به جوش و یا قطعه جدید می باشد که باید بر اثر جوشکاری متصل کرد. جوشکاری بدنه خودرو باید توسط تکنسین ماهر و آموزش دیده انجام شود.
در مواقعی هم موارد مصرفی خودرو برای مثال اگزوز، چرخ ها و.. می تواند دچار فرسایش و سوراخ شدگی شده باشد که تکنسین برای ترمیم قسمت های از بین رفته یا سوراخ شدگی برش ایجاد کرده و قطعات جدیدی جایگزین و ترمیم میکند.
چرخ های خودرو هم زمانی که دچار آسیب بر اثر افتادن در چاله یا ضربه میشوند از جوشکاری برای برطرف کردن آسیب استفاده میکنند و معمولا برای قسمت چرخ های خودرو از روش جوشکاری TIG استفاده می کنند.

 

جوشکاری شاسی در صنعت خودرو

شاسی یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای خودرو به شمار می رود و به همین علت جوشکاری شاسی بسیار مهم و ضروری می باشد. بار اصلی خودرو بر روی شاسی می باشد و به همین علت جوشکاری این قسمت باید به صورت کامل و درست انجام شود. در صورتی که قسمت شاسی خودرو دچار آسیب شود و احتیاج به جوشکاری باشد باید توسط تکنسین مجرب انجام شده سپس بازرسی درست و فنی انجام شود.

 

سخن آخر

به طور کلی جوشکاری در صنعت خودرو احتیاج به مهارت و تخصص دارد و جوشکاری در خودرو سازی با مواد مختلف و روش های مختلف انجام میشود و انعطاف پذیر بودن تکنسین در زمینه روش های مختلف جوشکاری خودرو بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

 

گام الکتریک

شرکت گام الکتریک به عنوان بزرگ ترین تولید کننده دستگاه های جوش و برش در تلاش است تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت و استاندارد های بین المللی به صنعتگران و کارگاه ها و کارخانه ها ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.