Uncategorized @fa

تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر

تفاوت رکتیفایر با اینورتر

 

یکی از موارد مهم برای بهره برداری از انواع دستگاه‌های جوش، توجه به تفاوت رکتیفایر با دستگاه جوش اینورتر است. بسیاری از جوشکاران به دلایل مختلف، ناچار به انتخاب یک دستگاه از بین دستگاه‌های جوشکاری رکتیفایر و اینورتر هستند. بنابراین بهترین راهکار برای دستیابی به یک انتخاب هوشمندانه، استفاده از وجه تفاوت بین آنها است. با توجه به تفاوت این دستگاه‌ها، می‌توان بهترین‌ها (بر اساس نیاز جوشکار) را انتخاب و اقدام به بهره برداری از آن نمود.

تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر در چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر پی ببرید، بهتر است این دستگاه‌ها را بشناسید. پی بردن به ویژگی‌های این دستگاه‌ها، می‌تواند بهترین راه برای انتخاب هوشمندانه‌ی آنها به شمار برود. قبل از هر چیز باید بررسی کنید که چقدر دستگاه‌های جوش رکتیفایر و اینورتر را می‌شناسید؟! برای این منظور، با ما همراه باشید.

 

تفاوت رکتیفایر با اینورتر

 

تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر

دستگاه‌های جوشکاری رکتیفایر را بشناسید:

یکی از نکات مهم برای پی بردن به تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر، شناخت دستگاه رکتیفایر است. عملکرد این دستگاه بر پایه منبع برق AC است. این دستگاه قابلیت ارائه‌ی جریان جوشکاری DC با فرکانس AC بالا را در بر دارد. در تعریف دیگر برای عملکرد این دستگاه، می‌توان گفت که:

عملکرد این دستگاه‌ها با AC آغاز و خروجی آن DC خواهد بود. این دستگاه جریان AC را دریافت نموده و آن را به جریان DC تبدیل می‌کند. از اجزا تشکیل دهنده این دستگاه می‌توان به:

  • ترانسفورماتور
  • راکتور هسته متحرک
  • سلول یکسو کننده

اشاره کرد. این دستگاه‌ها به نوعی دستگاه‌های ترانسفورماتوری تکامل یافته هستند. این دستگاه در انواع مختلفی به بازار عرضه شده است. از مزایای بهره برداری از این تجهیزات می‌توان به: قابلیت اطمینان، قابلیت دسترسی ساده به تجهیزات و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

دستگاه‌های جوشکاری اینورتر را بشناسید:

از دیگر موارد مهم برای شناخت تفاوت دستگاه جوش اینورتر با رکتیفایر، شناخت دستگاه اینورتر است. پس از اینکه مهندسین طراحی به کمک نرم افزارهای مدرن اقدام به طراحی و تولید دستگاه‌های جوش مدرن نمودند، این دستگاه خلق شد. اینورترها نوعی سیستم الکترونیکی بسیار ساده هستند که برای تنظیم ولتاژ دستگاه جوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌هایی که عملکرد آنها بر اینورتر مبتنی است، جهت تبدیل نیرو از قطعات الکتریکی استفاده می‌کنند.

بر روی این دستگاه‌ها از قدرت نیمه هادی درایو الکتریکی بهره برداری شده است. بنابراین می‌توان شاهد افزایش دقت و کیفیت در فرایند جوشکاری این نوع از دستگاه‌ها بود.

نکات مهم در تفاوت دستگاه جوش اینورتر با رکتیفایر:

با در نظر گرفتن تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر، می‌توان یک انتخاب دقیق و موفقیت آمیز را تجربه کرد. از جمله تفاوت این دستگاه‌ها، عبارتند از:

  • اندازه و وزن: یکی از المان‌های مهم در تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر وزن و اندازه‌ی این دستگاه‌ها است. از این مقوله به عنوان اصلی‌ترین وجه تمایز این دستگاه‌های جوش یاد می‌شود. دستگاه‌های اینورتر از ابعاد بسیار کوچکتری نسبت به دستگاه‌های رکتیفایر برخوردار هستند. این فاکتور هرگز بیانگر قدرت پایین آنها نخواهد بود. چه بسا که بک اینورتر کوچک و چمدانی قابلیت ظرفیت خروجی برابر با یک ماشین ترانسفورماتوری 50 کیلوگرمی خواهد بود. همچنین اینورترهای جوشکاری از وزن بسیار سبک‌تری نیز برخوردار هستند. بنابراین قابلیت حمل و نقل ساده‌ای را در بر دارند.
  • راندمان کاری: در دستگاه جوش اینورتر می‌توان با بازدهی و راندمان بالایی (برابر با 80 الی 90 درصد) مواجه شد. در صورتی که در دستگاه‌های رکتیفایر این میزان بسیار پایین‌تر (حدود 50 درصد) می‌باشد. دلیل این راندمان پایین وجود ترانسفورماتورهای بزرگ با مقاومت بیشتر در دستگاه‌های جوش معمولی (مانند رکتیفایرها) است.
  • چرخه کاری: از دیگر نکات مهم در تفاوت دستگاه جوش رکتیفایر با اینورتر، می‌توان به چرخه کاری آنها اشاره کرد. در اینورترها از اجزاهای کوچکتری جهت تولید دستگاه، بهره برداری شده است. در مقابل در دستگاه‌های رکتیفایر از اجزا بزرگتری استفاده کرده‌اند. سرعت سرد شدن قطعات کوچک‌تر بسیار بیشتر از خنک شدن قطعات بزرگ‌تر است. در نتیجه اینورترها از چرخه کاری مطلوب‌تری برخوردار هستند.

نمایندگی گام الکتریک

شرکت گام الکتریک بزرگنرین تولید کننده انواع دستگاه جوش اینورتر و دستگاه جوش رکتیفایر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.