Uncategorized @fa

نکات طلایی برای نحوه کار با دستگاه جوش

نحوه کار با دستگاه جوش

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از جوشکاری لذت می‌برند، قطعا به نحوه کار با دستگاه جوش آگاهی دارید. کار با این دستگاه یکی از لذت بخش‌ترین فرایندهای جوشکاری به شمار می‌رود. لذا بسیاری از افراد به دنبال آموزش روش کار با این دستگاه هستند. روش کار با این دستگاه در عین سادگی و جذابیت، از قلق‌های خاصی نیز برخوردار است. بنابراین افراد علاقمند با اطلاع از برخی نکات مهم و طلایی، می‌توانند از این دستگاه به بهترین نحو بهره برداری کنند. برای آموزش نحوه‌ی کار با این دستگاه، همراه ما باشید:

 

نحوه کار با دستگاه جوش

نحوه کار با دستگاه جوش چگونه است؟

همانطور که گفتیم برای پی بردن به نحوه کار با دستگاه جوش، ابتدا باید به برخی از نکات طلایی و مهم توجه کنید. از جمله این نکات، عبارتند از:

  1. توجه به ضخامت سطح و قطعه مورد نظر برای جوش (انتخاب الکترود مناسب با توجه به این نکته، انجام می‌پذیرد. استفاده از یک فرمول طلایی در این زمینه، بسی کاربردی خواهد بود. این فرمول طلایی عبارت است از:

جریان مناسب ‗ 35 * سایز الکترود

  1. از دیگر المان‌های تاثیر گذار بر روی میزان جریان مناسب، شرایط دمایی است. برای نمونه در صورتی که قطر الکترود شما 0.1 است، جریان پیشنهادی 20 الی 40 خواهد بود. در صورتی که قطر الکترود 4.0 باشد، جریان پیشنهادی نیز 140 الی 180 است. در صورت عدم هماهنگی جریان با الکترود شاهد چسبندگی الکترود به سطح کار و یا ذوب شدن آن خواهیم بود.
  2. آماده سازی تجهیزات مناسب و وسایل مورد نیاز برای انجام جوشکاری و نحوه کار با دستگاه جوش، امری ضروری است.
  3. از الکترودهایی که ضخامت بالایی را در بر دارند، برای جوش صفحات ضخیم و کارهای صنعتی بزرگ استفاده می‌شود. از الکترودهایی که ضخامت کمتری داشته و نازک‌تر هستند، برای ورق‌های نازک و مصارف خانگی بهره برداری می‌شود.

نحوه کار با دستگاه جوش

 

وسایل ضروری برای استفاده از دستگاه‌های جوش کدامند؟

یکی از نکات ضروری جهت آموزش نحوه کار با دستگاه جوش توجه به استفاده از تجهیزات مناسب و کاربردی است. ابزار آلات مناسب علاوه بر افزایش ایمنی در حین انجام جوشکاری، کیفیت جوش را نیز افزایش داده و نقش مثبتی در این فرایند خواهند داشت. از جمله تجهیزات و ابزار آلات ضروری برای انجام کار با دستگاه جوش عبارتند از:

  • ماسک مناسب برای جوشکاری
  • لباس فرم مناسب برای جوشکاری
  • دستکش ایمنی
  • فرچه سیمی
  • انبر اتصال
  • کابل
  • انبر جوشکاری
  • الکترود مناسب

نحوه کار با دستگاه جوش

 

شروع و نحوه کار با دستگاه‌ جوش:

جوشکاری یکی از بهترین و قدیمی‌ترین متدها جهت اتصال دو قطعه، به شمار می‌رود. با پیشرفت دانش و فناوری‌های مرتبط با فرایند جوشکاری، شاهد بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن و جدید هستیم. با تکیه به فناوری‌های نوین، عملیات جوشکاری بیش از پیش ساده‌تر و دقیق‌تر شده است. امروزه نسل جدید دستگاه‌های جوش مزایای بسیار زیادی را برای مصرف کنندگان در بر داشته‌اند. لذا می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان از آموزش جوشکاری با این دستگاه‌ها بهره‌مند شده و اقدام به انجام آنها، نمایید. برای شروع عملیات و نحوه کار با این دستگاه‌ها، مراحل زیر را انجام دهید:

مراحل راه اندازی را انجام دهید. برای آموزش نحوه کار با دستگاه جوش، ابتدا کابل برق را به پریز متصل کنید. فیش انبر را در قطب مثبت و فیش انبر اتصال را در قطب منفی قرار داده و آنها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. کلید پاور روشن شدن دستگاه را در بر دارد. سایز الکترود مناسب با سطح را انتخاب نموده و آن را به انبر جوشکاری متصل کنید. (الکترودها از انواع بسیار زیادی برخوردار هستند که پیش‌تر به نحوه‌ی انتخاب آنها، اشاره شد.) حال باید جریان مناسب برای دستگاه جوش را در نظر گرفته و آن را تنظیم کنید.

برای اینکه بتوانید از یک جوش مناسب و ایده‌آل برخوردار گردید، بهتر است به زاویه نگه داشتن الکترود و سرعت حرکت، توجه کنید. هر کدام از این عوامل می‌توانند بر روی فرایند جوشکاری تاثیرگذار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.